الخميس، ٩ أغسطس ٢٠٠٧

عدنا الى مصر والعود أحمد

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله وحده والصلاة والسلام على من لانبي بعده

بعد شهرين أو شهر ونصف من الغياب
أعود إلى إلى التدوين والى عالم المدونات

عدنا الى مصر والعود أحمد ان شاء الله

بعد عمرة لمدة شهر وربنا يتقبل
ودورة ومطحنة
وسنة دراسية ما عالم بيها الا الله
ودعواتكم
أنا بصراحة كنت مجهز كام موضوع في دماغي أحدهم دخل حيز التنفيذ فعليا
لكن الكسل

ولكن عسى الله تعالى بفضله ورحمته أن يقضي أمرا كان مفعولا
حقيقة بعد هذه الرحلة الموفقة باذن الله

ومع أنني كنت في اكهر بقعة على الارض
الا أن الوطن يظل له في القلب مكان
يظل يهتف القلب مناديا بالارسم الحبيب " مصر مصر "
- دلوقتي عامل فيها وطني والبوست اللي قبل ده كنت بشيل وأحط على مصر -
الحقيقة
أحسست بحب الوطن وانا أركب الطائرة اتصلت بصاحبي قبل الاقلاع

وقولتله
ولا ياحودة
تصدق بالله
مصر دي جميلة أوي وكل حاجة فيها حلوة حتى التراب والقرف .....الخ الخ متعدش
بس برضه مصر حلوة
وبرضه بنحبها
وبرضه هتفضل جوه قلوبنا

...
وتحيا مصر

وسنعود قريبا
لنحدثكم
عما يفتح به الله تعالى - ان شاء الله -

هناك تعليقان (٢):

ammola يقول...

حمد الله على السلامة وتقبل الله منك
والله انا على طول باقول زيك كده بلا مصر بلا قرف وبعدين اول ما تيجى سيرة سفر برة يا سلام عالذكريات والمحتاجات اللى بتيجى على بالى لدرجة ان الدمعة بتفر من عينى وانا لسه ما سافرتش...يا اخى انا اما باسيب اسكندرية واروح القاهرة بييجى عليا وقت الفجر الاقى نفسى سحسحت وباقول مش كان زمانى بامشى عالبحر دلوقتى واول ما ارجع اسكندرية اقول ولا يوم من ايام القاهرة وتلوثها ودوشتها ومرورها الجميييييييييل وكام يوم وارجعلها تانى.ايشحال بأه سفر برة ده فيلم تانى خالص

صيد الخاطر يقول...

ههههههههههههههههههههه
الله يكرمك
وحياك الله في المدونة
بس والله
الحرم لما تيجي سيرته أو صورته
الواحد ميقدرش يمسك نفسه الم تكن دموع العين
فدموع القلب

ويايوم من أيام الحرم

وحقيقة والله
أحد أكبر الاسباب لحب مصر وجود الاهل
أنا شخصيا بنسى الدنيا واللي فيها وانا في الحرم

ربنا يوعدنا على طول يارب العالمين